Fiúk - Zvezda
Soviet Two-Seat Attack Aircraft
Az Iljusin Il-2 egy szovjet, egymotoros, alacsony szárnyú és vegyes szerkezetű támadórepülőgép klasszikus farokkal, Szergej Iljusin tervezte a második világháborúból. A prototípus repülése 1939. október 2-án történt, a sorozatgyártás 1940-ben indult és 1945-ig tartott. Összesen 36 183 példány készült ebből a nagyszerű repülőgépből. Az erőforrás egy 12 hengeres Mikulin AM-38 dugattyús motor volt, 1600 LE-ig. Az Il-2 repülőgép koncepciója azon a vágyon alapult, hogy egy erősen felfegyverzett és erősen páncélozott támadórepülőgépet hozzanak létre, amelyet az ellenség szárazföldi célpontjainak és páncélozott járműveinek megsemmisítésére terveztek.
Méretarány : 1:48
Repülő hossza : 30,5 cm
Ajánlott színek : ZVEZDA: 05, 06,07,08,10,12,14,15,17,20,23,27,31,35,39,42,45,53,55,58
Civil Airliner TU-134A/B-3 1:144
A Tupolev Tu-134 szovjet gyártású kétmotoros utasszállító és szállító sugárhajtású repülőgép volt. A meghajtást két Soloviev D-30-II turbóhajtómű biztosította. A prototípus repülésre 1963-ban került sor, a sorozatgyártás 1966-1984-ben folytatódott a Kharkiv Aviation Works-ben. Ennek során körülbelül 850 ilyen típusú repülőgépet építettek. Ennek a repülőgépnek egyetlen példánya még 2016-ban is szolgálatban volt.
A Tupolev Tu-134-et az Aeroflot légitársaság által bejelentett, teljesen új, a Tu-124-nél technológiailag sokkal fejlettebb utasszállító repülőgép iránti igényre válaszul hozták létre. A Tupolev Tervező Iroda eredetileg jelentősen módosítani akarta a Tu-124-es gépet, de végül egy teljesen új repülőgép létrehozása mellett döntöttek. Végül a Tu-134 számos technológiai újítást alkalmazott, amelyek az 1950-es és 1960-as években jelentek meg a nyugati konstrukciókban, például a törzs hátulján oszlopokra helyezett hajtóműveket. Tervezési oldalról a gép sikeres gépnek bizonyult, de az utastérben fellépő nagy zaj és feszessége miatt nem nyújtott magas utazási kényelmet. A gép a sorozatgyártás során több fejlesztési változatot is kapott, mint például: Tu-134 (az első tömeggyártású utasszállító változat), Tu-134A (bővített változat, 84 utas befogadására alkalmas), Tu- 134SH (repülőgép speciális feladatokhoz) vagy Tu-134UBL (pilóták képzésére használt repülőgép).
Méretarány: 1:144
Méret: 28,5 cm hosszú
Ajánlott színek: ZVEZDA: 05, 06,07,12,17,20,30,46
Civil Airliner Boeing 737-8 MAX 1:144
A Boeing 737 egy rövid hatótávolságú, alacsony szárnyú, kétmotoros, alacsony szárnyú sugárhajtású repülőgép, amelyet az USA-ban gyártanak. A hajtásról két Pratt és Whitney JT8D vagy CFM International CFM56 motor gondoskodik. A prototípus repülése 1967-ben történt, a sorozatgyártás pedig 1968-ban indult és jelenleg is tart. A Boeing 737 a történelem leggyakrabban rendelt utasszállító repülőgépe, és 2017 közepéig már 9486 példány készült ebből a repülőgépből! Az ilyen típusú repülőgépeket a Boeing konszern válaszaként hozta létre az amerikai légitársaságok által bejelentett, alacsony üzemeltetési költségekkel jellemezhető új utasgép iránti keresletre. Ezen kívül "2x3" ülésrendszert alkalmaz, vagyis az utastérben két 3 üléssor található, ami nagyobb számú utas szállítását tette lehetővé. Ennek a nagyon sikeres repülőgépnek több jelentős fejlesztési változata is készült sorozatgyártás során.
Méretarány : 1:144
Repcsi hossza: 27,4 cm
Ajánlott színek: ZVEZDA: 05, 06, 07, 08, 17, 20, 30