Fa 3 az 1-ben Játékkészlet: Sakk, Malom és Dáma

7.999 Ft (6.298 Ft + ÁFA)
Menny.:db
Gyártó: Teorema
Cikkszám: 8017967406044
Elérhetőség: Raktáron
Szállítási díj: 1.259 Ft

Ez a fa játékkészlet remek választás minden olyan gyermek számára, akik szeretik a logikai és stratégiai játékokat.

A készletben három játékot is megtalálsz: sakk, malom és dáma

A játéktábla kis fiókjaiban találod a figurákat, egyikben vannak a fehérek, másikban a feketék. Játék közben a nem használt bábukat ide elrakhatod.

Csomagolás tartalma: 1 darab kétoldali játéktábla (sakktábla, malom tábla), 16 darab fehér sakkbábu, 16 darab fekete sakkbábu, 12 darab fehér korong és 12 darab fekete korong

A készlet anyaga: fa

Sakk: a játékot két játékos játssza egymás ellen a négyzet alakú, nyolc sorra és nyolc oszlopra felosztott sakktáblán, 16–16, azaz összesen 32 bábuval. A játékosok felváltva lépnek, és mindkettejük célja, hogy a másik fél királyát a játékszabályok szerint bemattolják (azaz megtámadják, mégpedig úgy, hogy a támadást ne tudja elhárítani), vagyis ne tudjon lépni. Egy mezőn egy időben csak egy figura állhat. A játékot mindig világos kezdi, és tetszése szerint valamelyik figuráját áthelyezi egy másik mezőre. Ezt követően a sötét lép egyet. A játékosok felváltva lépnek, passzolásra nincs lehetőség („lépéskényszer”). Ha egy mezőn az ellenfél bábuja áll, azt egy szabályos lépéssel ki lehet ütni: az ellenfél figuráját levesszük a tábláról, és saját, odalépő bábunkat tesszük a helyére. Saját figura kiütésére nincs lehetőség.

Malom: a játék célja az, hogy az ellenfél korongjait levegyük, vagy olyan helyzetbe kerüljünk, hogy az ellenfél képtelen legyen lépni. Ennek elsődleges módja a malmok kialakítása (függőleges vagy vízszintes sorokban három korong egymás mellett), ugyanis egy malom létrejöttével levehetünk egy korongot az ellenfél készletéből (abból, ami a táblán van). Ha valakinek csak két korongja marad, elvesztette a játékot, mert már nem tud malmot kialakítani. Tökéletes játék esetén, vagyis ha egyik fél sem hibázik, döntetlen lesz a játék végkimenetele. A játék alapvetően három fázisból áll: a bábuk felrakása a táblára, lépegetés a táblán, ugrálás a táblán (a korongot bárhova lehet rakni).
Az első fázisban az üres táblára a játékosok felváltva rakják fel a korongokat, mindig a világos kezd. Már a rakosgatásban is ki lehet rakni malmot, bár kevésbé célszerű erre törekedni, mert a túl sok malom beszorulással fenyeget. Ha valaki malmot rak ki, akkor levehet egy korongot az ellenfelétől, azt követően az ellenfele következik. Az elején nem célszerű sarkokra tenni, mert oda könnyen beszorít az ellenfelünk. Fontos, hogy az ellenfél malmából nem vehetünk el korongot, kivéve ha az ellenfél minden korongja malomban áll! Mindkét játékosnak 9-9 korongja van, ha ebből egyet már levettek, az természetesen már nincs játékban.

Dáma: a cél minden esetben az ellenfél összes korongjának levétele, és a legtöbb változatban az is szabály, hogy csak a világos (vagy csak a sötét) mezőkre lehet lépni. A bábukat változattól függően három vagy négy sorban kell felállítani, de az ellenfelek korongjai között legalább két sort üresen kell hagyni. A hagyományos dámajátékban a sakkal ellentétben a sötét kezd, a játékosok itt is felváltva lépnek. Az egyszerű dámabábu mindig csak egyet léphet előre az ellenfél felé, és csakis átlósan, azonos színű mezőre. Ha azon a mezőn, ahová a bábu léphetne, az ellenfél egy bábuja áll, és azonos irányban még egy mezőt tovább haladva üres mező van, akkor ütni kell: az ellenfél bábuját átugorva a mögötte lévő üres mezőre lépünk, az ellenfél bábuját pedig levesszük. A szabályokból értelemszerűen következik, hogy nem lehet leütni egy a tábla szélén álló bábut. A dámajátékban hagyományosan ütéskényszer van, azaz ha egy játékos tud ütni, akkor kötelező ütnie. Ha több ütési lehetősége is van, szabadon dönthet, hogy melyiket választja. Ha az ütés után a bábu ismét ütéshelyzetbe kerül, azt az ütést is végre kell hajtani, így ütéssorozat jön létre. Az ütéssorozat addig folytatható amíg leüthető bábu van. Az a bábu, amelyik eléri a tábla szemközti sorát, dámává változik. A dámák szabadabban mozoghatnak, mint az egyszerű bábuk: minden dáma léphet és üthet hátrafelé is. Az nyeri meg a játékot, aki lépésképtelen helyzetbe szorítja ellenfelét (ez azt is jelentheti, hogy az ellenfélnek már nincsen bábuja, mindet leütöttük).

Játéktábla mérete: 29 cm x 29 cm x 5 cm

Sakkfigurák mérete: 3-6 cm

Korongok átmérője: 2,8 cm

Korongok magassága: 0,8 cm

Csomagolás mérete: 29,2 cm x 29,2 cm x 5,5 cm

4 éves kortól ajánlott!

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!