Fa játékok - Teorema
Fa Gyöngyfűző Tanulókészlet Dobozban
Ezzel a kreatív készlettel minden kisgyermek megtanulhatja a gyöngyfűzés tudományát! Megismerheti a színeket, formákat és fejlesztheti kézügyességét. A gyöngyök nagyobb mérete megkönnyíti a tanulását.
Nincs más dolgod, mint a segédletet követve felfűzni a gyöngyöket a megfelelő sorrendben a fapálcikákra. De akár saját kedved szerint is sorba rendezheted őket, a lényeg, hogy jól szórakozz.
Csomagolás tartalma: 1 darab fadoboz (ebben található a készlet), 3 darab színes fa segédlet a gyöngyfűzéshez, 4 darab fapálca amire felfűzheti a gyermek a gyöngyöket és 29 darab színes fagyöngy többféle méretben és formában
Gyöngyök fajtája és színe:
- kocka gyöngy: 3 darab piros, 3 darab kék és 1 darab zöld,
- henger alakú nagy gyöngy: 2 darab zöld és 1 darab narancssárga
- ovális nagy gyöngy: 4 darab citromsárga, 1 darab piros és 1 darab zöld,
- kerek (gömb) gyöngy: 1 darab zöld és 1 darab kék,
- ovális kisebb gyöngy: 2 darab fehér, 2 darab lila és 1 darab piros,
- kerek (lapos) gyöngy: 3 darab citromsárga, 2 darab piros és 1 darab fehér
A fapálcikák hossza: 25 cm (a végén lévő golyóval együtt)
A fa segédlet mérete: 25,5 cm x 3 cm x 0,5 cm
Csomagolás mérete: 28,5 cm x 18 cm x 5 cm
3 éves kortól ajánlott!
Fa Játékkészlet 3 az 1-ben: Sakk, Dáma és Backgammon
Ez a fa játékkészlet remek választás minden olyan gyermek számára, akik szeretik a logikai és stratégiai játékokat.
A készletben három játékot is megtalálsz: sakk, dáma és backgammon
A játéktábla belsejében találod a bábukat és a dobókockákat, külön kis zacskókban.
Csomagolás tartalma: 1 darab játéktábla (sakktábla), 16 darab fehér sakkbábu, 16 darab fekete sakkbábu, 15 darab fehér korong, 15 darab fekete korong, 2 darab fehér dobókocka, 2 darab fekete dobókocka és 1 darab nagyobb számozott fehér dobókocka (duplázó kocka)
A készlet anyaga: fa
Sakk: a játékot két játékos játssza egymás ellen a négyzet alakú, nyolc sorra és nyolc oszlopra felosztott sakktáblán, 16–16, azaz összesen 32 bábuval. A játékosok felváltva lépnek, és mindkettejük célja, hogy a másik fél királyát a játékszabályok szerint bemattolják (azaz megtámadják, mégpedig úgy, hogy a támadást ne tudja elhárítani), vagyis ne tudjon lépni. Egy mezőn egy időben csak egy figura állhat. A játékot mindig világos kezdi, és tetszése szerint valamelyik figuráját áthelyezi egy másik mezőre. Ezt követően a sötét lép egyet. A játékosok felváltva lépnek, passzolásra nincs lehetőség („lépéskényszer”). Ha egy mezőn az ellenfél bábuja áll, azt egy szabályos lépéssel ki lehet ütni: az ellenfél figuráját levesszük a tábláról, és saját, odalépő bábunkat tesszük a helyére. Saját figura kiütésére nincs lehetőség.
Dáma: a cél minden esetben az ellenfél összes korongjának levétele, és a legtöbb változatban az is szabály, hogy csak a világos (vagy csak a sötét) mezőkre lehet lépni. A bábukat változattól függően három vagy négy sorban kell felállítani, de az ellenfelek korongjai között legalább két sort üresen kell hagyni. A hagyományos dámajátékban a sakkal ellentétben a sötét kezd, a játékosok itt is felváltva lépnek. Az egyszerű dámabábu mindig csak egyet léphet előre az ellenfél felé, és csakis átlósan, azonos színű mezőre. Ha azon a mezőn, ahová a bábu léphetne, az ellenfél egy bábuja áll, és azonos irányban még egy mezőt tovább haladva üres mező van, akkor ütni kell: az ellenfél bábuját átugorva a mögötte lévő üres mezőre lépünk, az ellenfél bábuját pedig levesszük. A szabályokból értelemszerűen következik, hogy nem lehet leütni egy a tábla szélén álló bábut. A dámajátékban hagyományosan ütéskényszer van, azaz ha egy játékos tud ütni, akkor kötelező ütnie. Ha több ütési lehetősége is van, szabadon dönthet, hogy melyiket választja. Ha az ütés után a bábu ismét ütéshelyzetbe kerül, azt az ütést is végre kell hajtani, így ütéssorozat jön létre. Az ütéssorozat addig folytatható amíg leüthető bábu van. Az a bábu, amelyik eléri a tábla szemközti sorát, dámává változik. A dámák szabadabban mozoghatnak, mint az egyszerű bábuk: minden dáma léphet és üthet hátrafelé is. Az nyeri meg a játékot, aki lépésképtelen helyzetbe szorítja ellenfelét (ez azt is jelentheti, hogy az ellenfélnek már nincsen bábuja, mindet leütöttük).
Backgammon: ketten játsszák egy 24 mezőből álló táblán 15-15 koronggal. Az egyes mezőket a háromszögek jelzik, ezeken lépdelnek a korongok a kockadobásnak megfelelően. A játékosok a táblán körbe viszik a korongjaikat, egymásnak ellentétes irányban, és az győz, aki előbb szedi ki a tábláról a bábuit. A fekete az óramutató járásával ellentétesen haladva megpróbálja valamennyi bábuját a házába vinni (1-től 6-os mezők). Ezzel éppen ellentétesen halad piros, ugyanazzal a céllal mint fekete. Piros háza tehát fekete házával szemben helyezkedik el (19-től 24-es mező). Minden lépést kockadobás előz meg: a játékos két kockával dob, a dobott értékeket pedig lelépi. Ha pl. 6-4-et dobott, akkor hat mezőt és négy mezőt kell lépnie. Ezt többféleképpen is megteheti. Lelépheti ugyanazzal a bábuval mindkét értéket, két különböző bábuval két különböző helyre vagy két különböző bábuval ugyanarra a helyre. Egyszóval tetszés szerint léphet, mindössze egyetlen szabályt kell figyelembe venni: nem léphet olyan mezőre, ahol az ellenfélnek egynél több bábuja van. Különleges dobások a dupla dobások (1-1, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5, 6-6): ilyenkor mindkét kocka értékét kétszer kell lelépni. Ha fekete olyan mezőre lép, ahol pirosnak egyetlen korongja van, akkor pirost kiüti és a kiütött bábu a sorompóra kerül. Ha fekete mondjuk 3-1-et dob és kiüti piros bábuját, akkor piros a sorompóra kerül és mindaddig nem léphet a többi bábujával, amíg vissza nem tér fekete házának valamely mezőjére. Visszatérni egy szabályos lépéssel lehet, tehát a fekete házának hat mezője közül eleve csak oda lehetséges, amit a fekete még nem foglalt el legalább két bábuval. Ha egy játékos valamennyi bábuja a házában tartózkodik, elkezdheti kivinni korongjait a tábláról.
Pontszámítás: a backgammont győzelmi pontért játsszák. A sima győzelem, vagyis amikor az egyik játékos valamennyi bábuját levitte a tábláról, ellenfele pedig legalább egy korongját kivitte, 1 pontot ér. Ha a vesztes játékos még nem vitt ki bábut a tábláról, a győztes játékos két pontot nyer, az ilyen győzelmet gammonnak hívják. Ha egy játékos úgy kap ki, hogy nem pakolt ki bábut és az ellenfél otthonában vagy a sorompón korongja maradt, úgy ellenfele három pontot ír, ezt hívják backgammonnak.
Duplázási játék: Az backgammont (és ebben különbözik összes táblajáték rokonától) a bábujáték mellett a duplázási játék teszi komplexebbé. A duplázási játék hatása az eredményre jelentősebb a bábujátéknál, a duplázási stratégia pedig lényegesen összetettebb és nehezebben megtanulható, mint a bábujáték. A duplázó kocka a játék elején és középen van. Ilyenkor bármelyik fél, amelyik úgy érzi, jobban áll annyival, hogy megéri számára kétszeres szorzó mellett játszani, a játék bármely pontján (saját dobása előtt) elfordíthatja a duplázó kockát a kettes értékre. Ekkor az ellenfélnek döntenie kell, hogy eldobja a kockát (feladja a partit 1 pontra) vagy elfogadja azt (ilyenkor dupla tétben folytatódik a játék, vagyis a sima győzelem 2 pontot, a gammon 4 pontot és a backgammon 6 pontot ér). Amennyiben a megduplázott játékos elfogadta a kockát, úgy a kocka az ő térfelére kerül, és ezentúl csak neki van joga duplázni. Ha a játék egy pontján úgy dönt, hogy visszadupláz, ezt saját dobása előtt bármikor megteheti. Ha tehát a kockát négyesre fordítja, akkor ellenfelének döntenie kell, hogy eldobja a kockát (vagyis feladja a partit 2 pontra) vagy elfogadja (ekkor négyszeres szorzó mellett folytatódik a játék, vagyis a sima győzelem 4 pontot, a gammon 8 pontot és a backgammon 12 pontot ér). Ha a visszaduplázott ellenfél elfogadja a kockát, az az ő térfelére kerül, és bármikor visszaduplázhat 8-as értékre saját dobása előtt. És így tovább. A játék célja: a játék győztese az, aki elsőként viszi le valamennyi korongját, vagy az, akinek a tétemelését követően az ellenfél feladja a játékot. Játékformák: Az ostáblát lehet meghatározott számú pont eléréséig, ezt hívják meccsjátéknak, és lehet felső ponthatár meghatározása nélkül is játszani, ilyenkor partijátékról beszélünk. A két játékforma között meghatározó a duplázási stratégia különbözősége. A meccsjáték egyik kiegészítő szabálya a Crawford-szabály (ejts: króford), mely kimondja, hogy ha a meccs során valamelyik játékos egyetlen pont távolságra kerül a meccs megnyerésétől, akkor a következő egyetlen partit a duplázó kocka kiiktatásával játsszák le. A partijáték általánosan elfogadott kiegészítő szabálya a Jacoby-szabály (ejtsd: dzsekobi), melynek értelmében a gammon- és backgammon-győzelmek csak akkor számítanak, ha történt duplázás a parti során.
Játéktábla mérete: 29 cm x 28,5 cm x 2,3 cm
Sakkfigurák mérete: 3-6 cm
Korongok átmérője: 2 cm
Korongok magassága: 0,4 cm
Csomagolás mérete: 29,5 cm x 29,5 cm x 3 cm
5 éves kortól ajánlott!
Fa Logikai Játék
Ez a fa logikai játék remek választás, hogy a gyermek fejlessze a szem-kéz koordinációját, az ügyességét és gondolkodását. A különböző élénk színek felkeltik a figyelmét és játékra hívják.
A logikai játék lényege, hogy úgy kell elforgatni a különböző fakockákat, hogy a kis bütykök átférjenek a lukakon, ezáltal le lehet venni őket az állványról. A középső rész csavaros, így a fakarikákat le kell tekerni róla.
A játék anyaga: fa
Csomagolás tartalma: 1 darab natúr fa állvány és összesen 15 darab színes, különböző alakú fakocka
Az állvány mérete és színe: 17 cm x 16,5 cm x 10,5 cm, natúr fa
A fakarika átmérője és színei: 5 cm, piros, natúr fa és rózsaszín
A négyzet alapú fakocka mérete és színei: 5 cm x 5 cm x 1,1 cm, citromsárga, világos zöld és sötétzöld
A téglalap alapú fakocka mérete és színei: 5,5 cm x 3,5 cm x 1,1 cm, citromsárga, világos narancssárga és sötét narancssárga
A háromszög alapú fakocka mérete és színei: 5,5 cm (oldala) x 1,1 cm (magassága), világos kék, natúr fa és sötétkék
Az ötszög alapú fakocka mérete és színei: 3 cm (oldala) x 1,1 cm (magassága), világos lila, natúr fa és sötét lila
Csomagolás mérete: 18 cm x 17,5 cm x 13 cm
3 éves kortól ajánlott!
Fa Memória Sakk
Ebben a játékban a memóriádra és koncentrációra lesz szükséged!
A kis bábuk fejlesztik a finom-motorikus készséget, valamint a szem-kéz koordinációt. Remek kikapcsolódás és szórakozás minden gyermek és felnőtt számára.
A játék menete:
Helyezd el a kis bábukat a festett felükkel lefelé a játéktáblában. Ezután felváltva dobtok a dobókockával. Amilyen színt dobsz, olyan színű bábut kell kihúznod a táblából. Ha sikerül eltalálnod, megtarthatod a bábut és dobhatsz újra, mindaddig, amíg nem hibázol. Ha nem sikerül a megfelelőt megtalálni, akkor vissza kell tenni a helyére és memorizálni, melyik szín lapul az adott lukban. Ez a későbbiek során megkönnyíti majd a játékot. Ha az egyik szín kifogy és azt dobja valaki, akkor addig kell dobni, amíg a még meglévő színek egyikét nem dobja. Az nyer, aki a legtöbb bábut gyűjti össze!
Csomagolás tartalma: 24 darab (6 x 4 darab) különböző színű bábu, 1 darab színes dobókocka és 1 darab kör alakú fa játéktábla
A bábuk színei: fehér, sárga, piros, kék, zöld és fekete (mindegyikből 4 darab van)
A játéktábla átmérője: 17 cm
A játéktábla magassága: 2 cm
A bábuk hossza: 4,5 cm
A dobókocka mérete: 1,5 cm x 1,5 cm x 1,5 cm
Csomagolás mérete: 19 cm x 19 cm x 5,5 cm
3 éves kortól ajánlott!
Fa Színes Toronyépítő
Ez a kreatív bébijáték fejleszti a szem-kéz koordinációt és a logikát is. A különböző színű és méretű karikákat kell egymásra pakolni, hogy egy szép torony legyen belőle. A tetején lévő fa golyót kell csak leemelni és kezdődhet a játék.
A toronyépítő anyaga: fa
A torony magassága: 20 cm
Csomagolás tartalma: 7 darab különböző színű fa karika és hozzá egy natúr fa karikaállvány, tetején egy fa golyóval
A karikák átmérője: 4-7 cm (legkisebbtől a legnagyobbig)
A fa golyó átmérője: 4 cm
A karikák színei: kék (legnagyobb), sötétzöld, világos zöld, citromsárga, narancssárga, rózsaszín és piros (legkisebb)
Csomagolás mérete: 23 cm x 8,5 cm x 8,5 cm
18 hónapos kortól ajánlott!
Fa Golyóvezető
A kézügyesség fejlesztésére kiválóan alkalmas ez a golyóvezető játék. Amely nem csak a színek világába nyer betekintést, hanem a formákkal is megismerkedteti a piciket.
A különböző alakú és hosszúságú színes drótokon gyümölcsös-számos (barack-1, dinnye-2, banán-3, szőlő-4, eper-5, cseresznye-6) és kerek fagyöngyöket kell végigvezetni. A gyümölcsök hátoldalán láthatóak a számok. A játék három tartórúdja közül, kettő abakusz, így a kicsik megtanulhatják a számolást is. Valamint szét is választhatja a színeket is, ha már tudja melyik-melyik.
A szett anyaga: fa és fém
Az abakusz részen összesen 16 darab (2 x 8 darab) fagyöngy található. Négy darab négyféle színben (piros, sárga, zöld és narancssárga).
A sárga dróton találhatóak: banán-3, szőlő-4 és 6 darab kerek fagyöngy (2 zöld, piros, narancssárga, kék és sárga)
A lila dróton találhatóak: dinnye-2, barack-1 és 6 darab kerek fagyöngy (kék, rózsaszín, 2 sárga, piros és zöld)
A zöld dróton találhatóak: eper-5, cseresznye-6 és 7 darab kerek fagyöngy (2 sárga, piros, kék, zöld és 2 narancssárga)
A golyóvezető mérete: 23 cm x 20 cm x 14 cm
Csomagolás mérete: 23 cm x 21,5 cm x 15 cm
18 hónapos kortól ajánlott!
Fa 3 az 1-ben Játékkészlet: Sakk, Malom és Dáma
Ez a fa játékkészlet remek választás minden olyan gyermek számára, akik szeretik a logikai és stratégiai játékokat.
A készletben három játékot is megtalálsz: sakk, malom és dáma
A játéktábla kis fiókjaiban találod a figurákat, egyikben vannak a fehérek, másikban a feketék. Játék közben a nem használt bábukat ide elrakhatod.
Csomagolás tartalma: 1 darab kétoldali játéktábla (sakktábla, malom tábla), 16 darab fehér sakkbábu, 16 darab fekete sakkbábu, 12 darab fehér korong és 12 darab fekete korong
A készlet anyaga: fa
Sakk: a játékot két játékos játssza egymás ellen a négyzet alakú, nyolc sorra és nyolc oszlopra felosztott sakktáblán, 16–16, azaz összesen 32 bábuval. A játékosok felváltva lépnek, és mindkettejük célja, hogy a másik fél királyát a játékszabályok szerint bemattolják (azaz megtámadják, mégpedig úgy, hogy a támadást ne tudja elhárítani), vagyis ne tudjon lépni. Egy mezőn egy időben csak egy figura állhat. A játékot mindig világos kezdi, és tetszése szerint valamelyik figuráját áthelyezi egy másik mezőre. Ezt követően a sötét lép egyet. A játékosok felváltva lépnek, passzolásra nincs lehetőség („lépéskényszer”). Ha egy mezőn az ellenfél bábuja áll, azt egy szabályos lépéssel ki lehet ütni: az ellenfél figuráját levesszük a tábláról, és saját, odalépő bábunkat tesszük a helyére. Saját figura kiütésére nincs lehetőség.
Malom: a játék célja az, hogy az ellenfél korongjait levegyük, vagy olyan helyzetbe kerüljünk, hogy az ellenfél képtelen legyen lépni. Ennek elsődleges módja a malmok kialakítása (függőleges vagy vízszintes sorokban három korong egymás mellett), ugyanis egy malom létrejöttével levehetünk egy korongot az ellenfél készletéből (abból, ami a táblán van). Ha valakinek csak két korongja marad, elvesztette a játékot, mert már nem tud malmot kialakítani. Tökéletes játék esetén, vagyis ha egyik fél sem hibázik, döntetlen lesz a játék végkimenetele. A játék alapvetően három fázisból áll: a bábuk felrakása a táblára, lépegetés a táblán, ugrálás a táblán (a korongot bárhova lehet rakni).
Az első fázisban az üres táblára a játékosok felváltva rakják fel a korongokat, mindig a világos kezd. Már a rakosgatásban is ki lehet rakni malmot, bár kevésbé célszerű erre törekedni, mert a túl sok malom beszorulással fenyeget. Ha valaki malmot rak ki, akkor levehet egy korongot az ellenfelétől, azt követően az ellenfele következik. Az elején nem célszerű sarkokra tenni, mert oda könnyen beszorít az ellenfelünk. Fontos, hogy az ellenfél malmából nem vehetünk el korongot, kivéve ha az ellenfél minden korongja malomban áll! Mindkét játékosnak 9-9 korongja van, ha ebből egyet már levettek, az természetesen már nincs játékban.
Dáma: a cél minden esetben az ellenfél összes korongjának levétele, és a legtöbb változatban az is szabály, hogy csak a világos (vagy csak a sötét) mezőkre lehet lépni. A bábukat változattól függően három vagy négy sorban kell felállítani, de az ellenfelek korongjai között legalább két sort üresen kell hagyni. A hagyományos dámajátékban a sakkal ellentétben a sötét kezd, a játékosok itt is felváltva lépnek. Az egyszerű dámabábu mindig csak egyet léphet előre az ellenfél felé, és csakis átlósan, azonos színű mezőre. Ha azon a mezőn, ahová a bábu léphetne, az ellenfél egy bábuja áll, és azonos irányban még egy mezőt tovább haladva üres mező van, akkor ütni kell: az ellenfél bábuját átugorva a mögötte lévő üres mezőre lépünk, az ellenfél bábuját pedig levesszük. A szabályokból értelemszerűen következik, hogy nem lehet leütni egy a tábla szélén álló bábut. A dámajátékban hagyományosan ütéskényszer van, azaz ha egy játékos tud ütni, akkor kötelező ütnie. Ha több ütési lehetősége is van, szabadon dönthet, hogy melyiket választja. Ha az ütés után a bábu ismét ütéshelyzetbe kerül, azt az ütést is végre kell hajtani, így ütéssorozat jön létre. Az ütéssorozat addig folytatható amíg leüthető bábu van. Az a bábu, amelyik eléri a tábla szemközti sorát, dámává változik. A dámák szabadabban mozoghatnak, mint az egyszerű bábuk: minden dáma léphet és üthet hátrafelé is. Az nyeri meg a játékot, aki lépésképtelen helyzetbe szorítja ellenfelét (ez azt is jelentheti, hogy az ellenfélnek már nincsen bábuja, mindet leütöttük).
Játéktábla mérete: 29 cm x 29 cm x 5 cm
Sakkfigurák mérete: 3-6 cm
Korongok átmérője: 2,8 cm
Korongok magassága: 0,8 cm
Csomagolás mérete: 29,2 cm x 29,2 cm x 5,5 cm
4 éves kortól ajánlott!
Fa Mintás Jenga Dobókockával
Ez a szuper ügyességi játék remek szórakozás kicsiknek és nagyoknak egyaránt, akár az egész családnak is. A Jenga társasjáték célja, hogy a fahasábokból álló toronyra újabb és újabb szinteket építs úgy, hogy az alulról kihúzott hasábokat egyre feljebb helyezed! Most annyi nehezítés van a dologban, hogy dobás után, a dobókockán található mintával megegyező fahasábot kell kihúzni. A nyertes minden esetben az, aki az utolsó darabot sikeresen feltette az építmény tetejére, mielőtt az összeborulna.
Csomagolás tartalma: 54 darab fahasáb és 1 darab fa mintás oldalú dobókocka
Csomagolás mérete: 27 cm x 8 cm x 8 cm
4 éves kortól ajánlott!
3D-s Fa Puzzle
Teorema 3D -s fa puzzle, ami 5 különböző formájú és mintájú.
Formák: kerek- katica, hatszög-szitakötő, négyzet-csiga, ovális-pillangó, háromszög-méhecske
Mérete: a tábla 18 x 18 cm, a figura 4-5 cm magas
Ajánlott életkor: 18 hótól
Fa Számpárosító
Fa készségfejlesztő játék, amibe az összeadást lehet gyakorolni.
20 párt tartalmaz, különböző feladatokkal, amit össze kell párosítani.
4 éves kortól ajánlott!
4 in 1 Fa Játékok
4 az 1-ben logikai játékokat tartalmazó készlet.
Tartalma: 1 csomag francia kártya, 5 db fa dobókocka, 28 db fa dominó és egy csomag fa marokkó (mikado).
Csomagolás mérete: 19.5 x 14.5 x 4 cm
4 éves kortól ajánlott!